بلیط هواپیما, بلیط قطار, و تورهای گردشگری | ایران چارتر
بلیط هواپیما

نمایش کمترین نرخ در صورت عدم ورود تاریخ

جستجو

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×
English العربی

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.

10 تا از سرسبزترین شهرهای جهان

با توجه به اینکه تغییرات آب و هوایی یک تهدید جدی تبدیل شده است، شهرهای سرسبز همان چیزی هستند که جهان به آن نیاز دارد. اصطلاح “شهر سبز” نه‌تنها فضای سبز موجود در آن شهر، بلکه سیستم مدیریت زباله، میزان استفاده از وسایل نقلیه و میزان آلودگی آن شهر را نیز در بر می‌گیرد. تیم نویسندگان مجله گردشگری ایران‌چارتر، در این مطلب 10 تا از سرسبزترین شهر های دنیا را به شما معرفی می‌کند.

سبزترین شهرها

  1. کپنهاگ، دانمارک
سرسبزترین شهر

سرسبزترین شهر دنیا

پایتخت دانمارک به عنوان سبزترین شهر جهان شناخته می‌شود. کپنهاگ شهری ساحلی است که در جزایر زلاند و آماگر واقع شده است. این شهر با جمعیتی بالغ بر هشتصد هزار نفر، در سال 2014 موفق به دریافت جایزه مشهور ” پایتخت سبز اروپا” شد. کپنهاگ قصد دارد تا سال 2025 اولین شهر بدون کربن در جهان باشد. این شهر همچنین 10 درصد از مواد غذایی خود را به‌صورت ارگانیک تهیه می‌کند و تقریبا 60 درصد از زباله‌هایش را به‌جای ارسال به محل‌های دفن زباله، بازیافت می‌کند.

کپنهاگ همچنین دارای زیرساخت‌هایی است که برای تردد دوچرخه‌سواران ساخته شده است و همچنین متروها اجازه‌ی حمل دوچرخه را به مسافران می‌دهند. در این شهر حتی نمایندگان مجلس با دوچرخه به محل کارشان می‌روند. تقریبا 50 درصد از ساکنان کپنهاگ از دوچرخه به‌عنوان وسیله‌نقلیه استفاده می‌کنند. مقادیر زیادی از هیدروژن و الکتریک در این شهر وجود دارد که انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

سرسبزترین شهر های دنیا

  1. آمستردام، هلند

در این شهر که پایتخت هلند است، حدود 58 درصد از ساکنان از دوچرخه یا پیاده‌روی برای حمل‌و‌نقل استفاده می‌کنند. این شهر همچنین به “پایتخت دوچرخه‌سواری دنیا” نیز معروف است چراکه دوچرخه‌های بیشتری نسبت‌به مردم دارد. این شهر همچنین دارای 800 رستوران برای وگان‌ها یا گیاهخواران است.

جای تعجب نیست که این شهر میزبان جمعیت زیادی از وگان است. مدیریت شهری قصد دارد تا سال 2050 انتشار کربن خود را تا 95 درصد کاهش دهد و همچنین تا سال 2030 خانه‌های خود را با انرژی پایدار تامین کند. شهر آمستردام همچنین دارای شبکه‌ای از کانال‌ها است که عنوان «ونیز شمال» را به خود اختصاص داده است.

  1. ونکوور، کانادا
سرسبزترین شهر

سرسبزترین شهر ها در دنیا

این شهر در استان بریتیش کلمبیا کانادا (غربی‌ترین استان کانادا)، واقع شده‌است و حدود 631 هزار نفر را در خود جای داده است. این شهر سبزترین شهر کانادا و کل آمریکای شمالی است. همچنین جایزه سرسبزترین شهر را به دلیل افزایش ظرفیت بازیافت زباله از 40 درصد به 60 درصد، تنها در یک دهه دریافت کرد. این شهر قصد دارد تا سال 2050، 100 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

در این شهر نیز ماننده سایر شهرهای لیست‌مان، مسیرهایی برای راحتی دوچرخه‌سواران ساخته شده‌است. این شهر که در سواحل غربی کانادا قرار دارد، از هر طرف، توسط طبیعت احاطه شده است. سرسبزترین شهر

10 شهر سرسبز دنیا

  1. سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

این شهر در ساحل غربی کالیفرنیا واقع شده و هفدهمین شهر پرجمعی آمریکا است. دره سیلیکون معروف نیز در سانفرانسیسکو واقع شده است. این شهر 77 درصد از کل زباله‌های تولید شده را بازیافت می‌کند و همچنین تعداد بسیار زیادی پنل خورشیدی برای تامین انرژی دارد.

سانفرانسیسکو همچنین اولین شهر ایالات‌متحده بود که کیسه‌های پلاستیکی و بطری‌های آب پلاستیکی را ممنوع کرد. اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری نیز از سوخت‌های جایگزین مانند بیودیزل استفاده می‌کنند. این شهر در سال 2011 به‌عنوان سبزترین شهر آمریکای شمالی انتخاب شد. اکنون تقریبا 80 درصد زباله‌های شهری خارج از محل دفن زباله هستند و مسئولان در تلاش هستند تا این مقدار را به 100 درصد برسانند.

  1. سنگاپور

سنگاپور یک شهر، یک ملت و یک ایالت است که به آن، لقب “شهری در باغ” را داده‌اند. این شهر که در انتهای جنوبی شبه جزیره مالایی واقع شده‌، دومین شهر پرچمعیت جهان است. با‌این‌حال، این مانعی برای سرسبزی در سنگاپور نیست، چراکه 30٪ از این منطقه تحت پوشش گیاهی است و این ثابت می‌کند جمعیت لزوماً به معنای سرسبزی کمتر نیست.

قوانین این شهر، ساختمان‌های جدید را ملزم می‌کنند تا در طراحی‌ و معماری‌شان از از گیاهان استفاده کنند. بسیاری از ساختمان‌های این شهر دارای پشتت‌بام‌های سرسبز با درختان میوه هستند. این استانداردهای ساختمان‌سازی نه تنها پوشش گیاهی شهر را افزایش می‌دهد، بلکه باعث کاهش صدا، آلاینده‌ها و همچنین کاهش هدر رفتن آب و انرژی در فصل سرما می‌شود.

سرسبزترین شهر جهان

  1. پورتلند، ایالات متحده آمریکا
سرسبزترین شهر

سرسبزترین شهر آمریکا

این شهر با جمعیت 600000 نفر، بزرگترین شهر در اورگان ایالات متحده است و بیش از 92000 هکتار پوشش سبز دارد. پورتلند به عنوان یکی از دوچرخه‌پسندترین شهرهای آمریکای شمالی شهرت دارد. در این شهر اکثر مردم با دوچرخه به محل کارشان می‌روند و سیستم حمل‌ونقل عمومی در این شهر بسیار توسعه‌یافته است و همین امر سبب کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌شود. این شهر دارای پارک‌ها، پل‌ها و جنگل‌های زیادی است که زمینه را برای سرگرمی ​​فراهم می‌کند. پورتلند قصد دارد تا سال 2050 تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند و تا سال 2030 میزان زباله های بازیافتی را تا 90 درصد افزایش دهد.

  1. استکهلم، سوئد

پایتخت سوئد (استکهلم)، حدود 976 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر میزبان جوایز نوبل است و به‌همین‌خاطر شهرت دارد. استکهلم در سال 2010 به عنوان “پاک ترین شهر اروپا” معرفی شد. این شهر چنان سیستم بازیافت زباله شگفت‌انگیزی دارد که با کمبود زباله مواجه می‌شود و مجبور به واردات زباله از کشورهای همسایه است. این شهر دارای شبکه گسترده‌ای از مسیرهای دوچرخه‌سواری و مسیرهای مترو است. استکهلم قصد دارد تا سال 2040، به شهری بدون سوخت فسیلی تبدیل شود. این کشور همچنین در سال 2010 جایزه پایتخت سبز اروپا را دریافت کرد و تقریبا 95 درصد از ساکنان استکهلم در کمتر از 500 متر به فضای سبز دسترسی دارند. سرسبزترین شهر

معرفی شهرهای سرسبز دنیا

  1. هلسینکی، فنلاند
سرسبزترین شهر

سرسبزترین شهر ها

پایتخت فنلاند (هلسینکی)، رقیب استکهلم، با محیط زیست بسیار سازگار است. این شهر که در سواحل خلیج فنلاند واقع شده، با 1.2 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر فنلاند است. این شهر به عنوان یکی از قابل سکونت‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و به‌طور مداوم در لیست برترین شهرهای جهان قرار دارد. 77 درصد از گشت‌و‌گذارهای هلسینکی با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شوند.

این شهر قصد دارد تا سال 2035، میزان کربن را به صفر برساند و تا سال 2030، تا 60 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. شهر هلسینکی، در زمینه‌ی بازیافت نیز پیشرفت زیادی داشته است و مردم مرتبا اقلام بازیافتی را خرید و فروش می‌کنند. سرسبزترین شهر

  1. برلین، آلمان

برلین، پایتخت آلمان، با 3.8 میلیون نفر ساکن، پرجمعیت‌ترین شهر اتحادیه‌ی اروپاست. این شهر در سواحل رودخانه شپری قرار دارد و به خاطر موزه‌ها، کاخ‌ها و درواز‌ه‌ی معروف براندنبورگ شهرت دارد. برلین همچنین دارای شبکه گسترده‌ای از ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی است که استفاده از وسایل نقلیه برقی را راحت‌تر می‌کند.

به دلایل تاریخی، بسیاری از برلینی‌ها دارای باغ‌هایی هستند که در آن غذای خود را به صورت ارگانیک پرورش می‌دهند. به این ترتیب باغ‌ها و فضاهای سبز زیادی وجود دارد که توسط دولت  از آن‌ها محافظت می‌شود. برلین همچنین دارای یک سیستم بازیافت است که در ازای هر بطری پلاستیکی بازیافتی 0.25 یورو به شما خواهد داد.

سفر به سرسبزترین شهر جهان

  1. کوریتیبا، برزیل

کوریتیبا در جنوب برزیل و در ایالت پارانا قرار دارد و تحت‌عنوان “پایتخت اکولوژیکی برزیل” شناخته می‌شود و برای هرشخص 52 متر مربع فضای سبز وجود دارد. این شهر در سال 2010 جایزه جهانی شهر پایدار را دریافت کرد. کوریتیبا همچنین دارای یک سیستم بازیافت است که در آن افراد برای محصولات قابل بازیافت، ژتون‌های نقدی یا تنقلات دریافت می‌کنند. در نتیجه، بیش از 70 درصد زباله‌های آن بازیافت می‌شوند.

این شهر همچنین دارای یک سیستم حمل‌و‌نقل سریع اتوبوسی است که 70 تا 80 درصد از مردم از آن استفاده می‌کنند. مناطق سبز که بخشی از فرهنگ این شهر محسوب می‌شوند و آلایندگی کم وسایل نقلیه، کوریتیبا را به یکی از سبزترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل و اقامتگاه گردشگری ، بلیط قطار

همین الان بلیط سفرت رو به سادگی و با بهترین قیمت تهیه کن

رزرو هتل ارزان مشهد – بهترین قیمت‌ها در ایران چارتر

رزرو هتل ارزان مشهد با بهترین گزینه‌ها رزرو هتل ارزان مشهد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران به این شهر مقدس است. با توجه به تنوع هتل‌ها و امکانات مختلف، انتخاب یک هتل مناسب با قیمت مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. [...]

رزرو ارزانترین بلیط هواپیما | ایران چارتر | Irancharter.ir

H1 Code: ```html رزرو ارزانترین بلیط هواپیما با ایران چارتر خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت از 900 ایرلاین در ایران چارتر، معتبرترین سایت فروش اینترنتی بلیط در ایران، امکان‌پذیر است. ایران چارتر با ارائه ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما خارجی [...]

بلیط هواپیما پارس آباد تهران – ارزانترین قیمت و بهترین خدمات | ایران چارتر

بلیط هواپیما پارس آباد تهران: خرید و نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما پارس آباد تهران، شما می‌توانید از خدمات ایران چارتر استفاده کنید. این خدمات شامل رزرو بلیط‌های چارتر و سیستمی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای [...]

خرید بليط هواپیما تهران مشهد با بهترین قیمت‌ها

خرید بليط هواپیما تهران مشهد مقدمه بليط هواپیما تهران مشهد خرید بليط هواپیما تهران مشهد همیشه یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌های مسافران است. پایتخت ایران، تهران، به دلیل اهمیت سیاسی و اقتصادی اش، و مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین [...]

سایت پرواز ایران ایر – خرید بلیط هواپیما ایران ایر در ایران چارتر

```html ایران چارتر ایران چارتر یکی از بهترین منابع برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پروازهای داخلی و خارجی است. در ایران چارتر، شما می‌توانید به راحتی بلیط‌های چارتر و سیستمی را با بهترین خدمات پیدا کنید. ایران چارتر [...]

سفر به یزد و جاذبه‌های گردشگری آن

سفر به یزد و دیدنی‌های آن یزد، شهری تاریخی و مذهبی در ایران است. واقع در جنوب شرقی ایران، یزد به‌عنوان یکی از شهرهای قدیمی و مهم ایران شناخته می‌شود. این شهر براساس مطالعات باستان‌شناسی و کشف‌ آثاری مانند [...]

Go to Top